Olisiko jostakin mahdollista saada täydellinen kirjallisuusluettelo seuraavilla kielillä löytyvistä aineistoista (kirjoista ja lehdistä): slovakki tsekki,…

Kysytty

Olisiko jostakin mahdollista saada täydellinen kirjallisuusluettelo seuraavilla kielillä löytyvistä aineistoista (kirjoista ja lehdistä): slovakki tsekki, puola, bulgaria, serbia, kroaatti, sekä bosnia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen kokoelmista kyseisillä kielillä löytyvää aineistoa voi etsiä aineistohaku HelMetistä www.helmet.fi seuraavalla tavalla: valitaan hakutavaksi sanahaku, hakusanalaatikkoon kirjoitetaan kaksi tähteä (**)ja hakusanalaatikon alta kohdasta aineisto valitaan aineistolajiksi kirjat ja kohdasta kieli haluttu kieli. Kaikilla mainitsemillasi kielillä löytyy kirjallisuutta HelMetistä. Löytyneet viitteet voi tallentaa merkitsemällä ruksin kunkin viitteen edessä olevaan ruutuun ja klikkaamalla kuvaketta Tallenna merkityt viitteet (koko sivun viitteet voi tallentaa valitsemalla vaihtoehdon Tallenna tämän sivun viitteet). Tämän jälkeen klikataan näytön yläosassa olevaa kuvaketta Lähetä tallennetut viitteet. Kuvakkeen alta voi valita vaihtoehdot Sähköpostitse tai Näytölle ja sen jälkeen Lähetä. Näytölle lähetetyt viitteet voi tulostaa suoraan. Lehtiä kyseisillä kielillä voi hakea vastaavalla tavalla, aineistolajiksi vain valitaan lehdet. Kaikilla mainitsemillasi kielillä julkaistuja lehtiä ei HelMet-tietokannasta tosin löydy.