Otsikko
Olisiko evakoitten (Karjalasta 1940-45)) autenttisiä päiväkirjoja? ("Primary source documents")

Kysytty

Olisiko evakoitten (Karjalasta 1940-45)) autenttisiä päiväkirjoja? ("Primary source documents")

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä on muutama pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen HelMet-tietokannasta löytyvä teos (hakutyyppi sanahaku, hakulauseke evakot and Karjala and (muistelmat or päiväkirjat)): En mie Karjalaa unoha: Elämäni muutto-kirjoituskilpailun evakkomuuttoja, toim. Ritva Sorvali, Pirjo Pietikäinen, Johanna Mäntysalo; Meskanen, Antti: Evakkoukon kertomaa; Väkeväinen A. K.: Evakkopojan taival: tositapahtumiin perustuva muistelmateos evakkotaipaleelta, sen iloista ja suruista ja Leinonen, Liisa: Hilda - Karjalan lapsi. Tarkemmat tiedot teoksista ja niiden saatavuudesta voi hakea tietokannasta osoitteessa www.helmet.fi. Teoksia löytyy enemmän käyttämällä hakusanaa siirtoväki evakot-sanan sijasta (hakutyyppi sanahaku, hakulauseke siirtoväki and Karjala and (muistelmat or päiväkirjat)), esim. teos Evakkolapset, toim. Anne Kuorsalo ja Iris Saloranta ja Sallinen, Terttu: Viipurilaislapsia sodan siivellä: muistikuvia vuosilta 1939-1945.