Olen yrittänyt löytää Itävallan keisarinnaan Elisabetiin (Sisi) liittyviä kirjoja, kuten elämäkertaa tms. En ole löytänyt suomeksi tai englanniksi tällaisia…

Kysytty

Hei, olen yrittänyt löytää Itävallan keisarinnaan Elisabetiin (Sisi) liittyviä kirjoja, kuten elämäkertaa tms. En ole löytänyt suomeksi tai englanniksi tällaisia. Onko niitä ylipäätään olemassa?

Vastaus

Vastattu

Vanamokirjastoista löytyvät nämä Itavallan keisarinna Sisistä kertovat kirjat:

Haslip, Joan.
Keisarinnan yksinäisyys : Itävallan keisarinna Elisabetin elämäkerta / Joan Haslip.  - The lonely empress  - Werner Söderström Osakeyhtiö, Porvoo ; Helsinki : 1970.  - 443 s. : kuv.

Krohn, Helmi.
Elämäkerrallisia kuvia nuorisolle. 3 sarja / Helmi Krohn.  - Otava, Helsinki : 1920.  - 251, [1] s.
Kirjan saa luettavaksi Hämeenlinnan pääkirjastossa. Sitä ei lainata kotiin.

Barth, Reinhard.
Historian suurnaiset / Reinhard Barth ; [suomentaneet Tuulikki Virta ... ja Katja Zöllner].  - Frauen, die Geschichte machten  - Gummerus : Ajatus, Helsingissä : 2005.  - 319 s. : kuv. ; 22 cm.  - 951-20-6762-5 (sid.)

Kun aika loppuu : Kuolema historiassa /
Kun aika loppuu : Kuolema historiassa / Toimittanut Eero Kuparinen ; [kirjoittajat: Heikki Aho ... Et Al.].  - Turun yliopisto, yleinen historia, [turku] : 1999 (Painosalama)  - 312 s. : kuv. ; 21 cm.  - Julkaisuja / Turun yliopiston historian laitos ; 52 0052  - julkaisuja / turun yliopisto, historian laitos, 0357-2129 ; 52.  - 951-29-1529-4 (nid.)

Itävallan keisarinnasta Sisitä kertovat elokuvat Vanamokirjastoissa:

Sissi - nuori keisarinna [Videotallenne].  - Kamras Film Group, Helsinki : [2005]  - 1 DVD-videolevy (101 min) : vär.

Sissi - kohtalon vuodet [Videotallenne].  - Kohtalon vuodet  - Kamras Film Group, Helsinki : [2005]  - 2 DVD-videolevyä (104, 105 min) : vär.

Vanamokirjastot
Etusivu - Vanamo-kirjastot (vanamokirjastot.fi)