Olen yrittänyt etsiä tietoa Kirjapaino-osakeyhtiö Sanan julkaisemasta Aika-lehdestä, joka alkoi ilmestymään kaiketi vuonna 1907. Omistan yhden vuosikerran (3.)…

Kysytty

Olen yrittänyt etsiä tietoa Kirjapaino-osakeyhtiö Sanan julkaisemasta Aika-lehdestä, joka alkoi ilmestymään kaiketi vuonna 1907.

Omistan yhden vuosikerran (3.), mutta itse lehdestä on todella vähän tietoa internetin maailmassa. Tai sitten allekirjoittanut ei vain osaa sitä etsiä. Myös kyseinen kustantamo tuntuu olevan kovasti kiven alla.

Päätoimittajana lehdellä on ollut ainakin Gunnar Suolahti, toimituksessa lisäksi mm. Erkki Kaila, V.A. Koskenniemi sekä Kyösti Wilkuna. Ylipäätään lehteä julkaissut porukka vaikuttaa olleen aika pitkälti oikeistolaista/aitosuomalaista. Mistäköhän löytyisi lisää tietoa tämän lehden toiminnasta?

Vastaus

Vastattu

Oivallinen selvitys Aika-lehdestä ja sen toiminnasta löytyy Tellervo Krogeruksen teoksesta Kirjallinen linja : Valvoja ja Aika 1907-1922 (SKS, 1992).

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit