Olen vuosia sitten lukenut kaksi kirjaa, jotka joko olivat kaksi erillistä kirjaa, tai kahdeksi jaettu yksi kirja. Kirjailija oli ruotsalainen tai norjalainen…

Kysytty

Olen vuosia sitten lukenut kaksi kirjaa, jotka joko olivat kaksi erillistä kirjaa, tai kahdeksi jaettu yksi kirja. Kirjailija oli ruotsalainen tai norjalainen. Kirjan nimi oli muistaakseni viisi veljestä. Se kertoi Lapissa asuvista veljeksistä ja heillä asuvasta naisesta, joka oli raskaana. Kirja oli suomenkielinen, ja todennäköisesti julkaistu viisikymmentä tai kuusikymmentä luvulla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Nord Bernhard. Bernardilta on ilmestynyt vuonna 1956 Mina fem söner, suomennettu nimellä Viisi poikaani, 1980.Lisätietoja https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_33737 . Vuonna 1957 ilmestyi teoksen jatko-osa Leker farligt, suomennos nimellä Vaaralliset leikit 1980. https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au137b307e-f1a2-4a94-a89d-d… .

0 ääntä

Kommentit

Kiitos. Juuri nuo kirjat olivat kyseessä.