Otsikko
Olen syntynyt vuonna 1970-luvun alkupuolella ja muistan lukeneeni joskus 1980-luvulla karmivan kammotavan jännittävän nuortenkirjan, jossa nuori poika teki…

Kysytty

Hei,

Olen syntynyt vuonna 1970-luvun alkupuolella ja muistan lukeneeni joskus 1980-luvulla karmivan kammotavan jännittävän nuortenkirjan, jossa nuori poika teki tietämättään sopimuksen paholaisen kanssa. Muistelen, että kyseessä oli sarja ja että alkuperäinen teos oli englanninkielinen. Päähenkilön nimi oli muistaakseni Tim tai Tom Taylor tai jotakin vastaavaa ja päähenkilön nimi esiintyi myös kirjan nimessä. Paholainen esiintyi kirjassa menestyneenä liikemiehenä, jonka nimestä kirjaimia yhdistelemällä muodostui jotenkin paholaiseen viittaava termi.

Olen nyt kolunnut Googlen, Helmetin ja Fennican, mutta en millään löydä mitään muistikuviani vastaavaa nuortensarjaa. Tekeekö muistini tepposet vai onko tällaista nuortenkirjaa/-kirjasarjaa joskus ilmestynyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

kirja löytyy Kallion kirjastosta tai keskusvarastosta, voit tehdä varauksen esimerkiksi HelMetin kautta.

TEKIJÄ Krüss, James
TEOS Timm Taler eli Myyty nauru : tarina pienestä pojasta ja paljosta rahasta, naurusta ja itkusta, vedonlyönneistä sekä ruutupukuisesta herrasta. Kertojana Timm, nukketeatterinäyttelijä / muistiin merkinnyt kaikkia niitä varten, jotka vielä osaavat nauraa James Krüss ; [saks. alkuteoksesta suom. Paula Karlsson]
JULKTIEDOT Helsinki : Lasten keskus, 1983
ULKOASU 250 s. : muotokuva ; 22 cm
STAND NRO 951-626-458-1 (sid.)
ESP LUOKKA 2.4
HEL LUOKKA 1.4