Olen n.30v sitten lukenut laivakirjatossa kirjan joka kuulunee Erotica sarjaan. Henkilöt: alle 16v tyttö jolta kasvattaja (nainen) on vaatinut lupauksen ettei…

Kysytty

Olen n.30v sitten lukenut laivakirjatossa kirjan joka kuulunee Erotica sarjaan. Henkilöt: alle 16v tyttö jolta kasvattaja (nainen) on vaatinut lupauksen ettei tyttö antaudu miehelle ennen kuin kasvattaja antaa luvan. Nainen pyytää lainaksi tytön sulhasta/miesystävää sexitarkoitukseen ja myös saa. Lopppupuolella kun nainen harkitsee luvan antamista tytölle niin mies pakenee kun kokee sen liian rasittavaksi. En muista yhdenkään henkilön nimeä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Gummerus julkaisi 1970-luvulla Erotica-sarjaa, jossa ilmestyi 11 kirjaa.

Sade, Donatien-Alphonse-François de: Justine eli Hyveellisen neidon kovat kokemukset. 1970. Erotica 1.
Vidal, Gore: Myra. 1970. Erotica 2.
Réage, Pauline: O:n tarina. 1971. Erotica 3.
Herra Jackin ihmeellinen huone. Kirj. Anonyymi. 1971. Erotica 4.
Apollinaire, Guillaume: Hirveä Hospodar ja Nuoren Don Juanin urotyöt. 1972. Erotica;5
Himes, Chester: Rusovarpaat. 1972. Erotica 6.
Wilde, Oscar: Teleny. 1972. Erotica 7.
Millot, Michel: Venuksen koulu eli Käytännön ohjeita naisten iloksi. 1973. Erotica 8.
Harris, Frank: Elämäni ja rakkauteni: valikoima. 1973. Erotica 9.
Tulipunainen divaani: erotiikkaa hekuman vuosikymmeniltä. 1974. Erotica 10.
Mutzenbacher, Josefine: Wieniläisen ilotytön tarina. 1975. Erotica 11.

Kertomanne juonikuvaus ei sinällään sovi yhteenkään sarjan kirjoista, mutta Ville Hännisen, Juri Nummelinin ja Vesa Sisätön erinomaisesta erottisen kirjallisuuden hakuteoksesta Erotica: 69 kiihottavaa kirjaklassikkoa, löytyy oletettavasti joko Frank Harrisin tai Algernon Charles Swinburnen anonyymina kirjoittama teos Flossie - viisitoistavuotias Venus.
Sen juonikuvauksessa on yhtymäkohtia kuvailemaanne tarinaan.

Suomennos on Obelisk-kustantamon julkaisema vuodelta 1966 ja suomentajaksi mainitaan S.Heikkilä.

Kirjastojen yhteistietokanta Melindan mukaan kirjaa on saatavilla Turun yliopiston kirjastossa sekä lukusalikappaleena Kansalliskirjastossa.
http://melinda.kansalliskirjasto.fi/F/X6H7AKLCLTQ74CB1NRPN3GMN2DCLLGIIP…

Kirjaa löytyy antikvariaateista, vaikka kirjastojen kokoelmista se vaikuttaa lähes tyystin puuttuvan. Ruotsinkielisestä käännöksestä on uudehko painos, joka löytyy esimerkiksi Vaski-kirjastoista.