Olen Margit Sandemo-fani ja odotan kovasti jatkoa noitamestari-sarjalle. Mitä kirjailijalle kuuluu ja onko varmasti lisää kirjoja tulossa?

Kysytty

Olen Margit Sandemo-fani ja odotan kovasti jatkoa
noitamestari-sarjalle. Mitä kirjailijalle kuuluu ja
onko varmasti lisää kirjoja tulossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Margit Sandemon henkilötietoja on kysytty aikaisemmin Kysy kirjastonhoitajalta -etätietopalvelusta. Vastaus löytyy palvelun arkistosta http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu/arkisto.asp?id=3818&arkisto=true#H… Sieltä löytyy myös linkki Pohjoismaisen Margit Sandemo -seuran sivuille, jossa voi mm. liittyä seuran postituslistalle.

Noitamestari-sarjasta on ilmestynyt 15 osaa
1. Taikuus. 1998
2. Silmiesi valo. 1998
3. Pimeyden mahti. 1998
4. Pahuuden kasvot. 1999
5. Tulikoe. 1999
6. Virvatulet. 1999
7. Suojattomat. 1999
8. Ratsastus länteen. 1999
9. Tulimiekka. 1999
10. Maahisten kutsu. 1999
11. Häpeän talo. 1999
12. Taru unohtuneesta maasta. 1999
13. Luostari kyynelten laaksossa. 1999
14. Hallan tytär. 1999
15. Tuntematon tie. 1999

Sarjan kustantaja Kirjaviihde lopettaa toimintansa ja on myynyt varastonsa loppuun, joten sarjaa ei enää pystytä tilaamaan kirjastoihin. Suurimmassa osassa Suomen yleisiä kirjastoja on kokoelmissa vain sarjan neljä ensimmäistä osaa, mutta esim. Toholammin kunnankirjastosta sarja löytyy kokonaisuudessaan. Teoksia voi pyytää kaukolainaksi oman kirjaston kautta.