Olen lukenut kirjan Suden lapset, joka oli erittäin mielenkiintoinen. Olisiko olemassa vastaavanlaisia muita teoksia, joissa psykiatri kertoisi tapauksista?

Kysytty

Olen lukenut kirjan Suden lapset, joka oli erittäin mielenkiintoinen. Olisiko olemassa vastaavanlaisia muita teoksia, joissa psykiatri kertoisi tapauksista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavat kirjat voisivat olla mielenkiintoisia:
Rakkauden kerjäläinen : unelmat ja todellisuus intensiivisessä psykoanalyyttisessa psykoterapiassa / Hymy Kankaanpää
Häpeähäkki : romaani mielenpimennoista / Tiina Pystynen
Ikuisen hämärän vaeltaja / Timothy Findley
Lisäksi kannattaa tutustua seuraaviin tekijöihin: Hayden Torey, Freud Sigmund ja Jung Carl.
Suden lapset on sijoitettu Helsingin kaupunginkirjastossa luokkaan syvyyspsykologia 123.5 Tällä luokalla on myös mahdollista hakea Helmet-aineistohaussa http://www.helmet.fi kohdassa kirjastoluokka. Aiheen kannalta muita hyviä luokkia ovat psykoterapia 618.4 ja psykoanalyysi 618.84. Luokitusjärjestelmä löytyy osoitteesta http://hklj.kirjastot.fi/
Suden lapset on asiasanoitettu sanoilla piilotajunta, muisti, traumat, tiedostaminen, psykoterapia. Näillä voidaan tehdä heti lisähakuja. Järkevämpää tässä tapauksessa on yhdistellä eri asiasanoja. Tällöin haut tehdään kohdassa sanahaku. Haut voi rajata suomen kieleen. Kannattaa kokeilla erilaisia yhdistelmiä. Sanavartalon voi katkaista kahdella **-merkillä.

3 ääntä

Kommentit

Moikka!

Olemme nyt tekemässä Uniin piirretyn polun pohjalta lyhytelokuvaa. Käykää tutustumassa osoitteessa:

http://uniinpiirrettypolku.fi

Meitä kannattaa myös seurata Facebookissa.

Suunnitteilla on tulevaisuudessa myös pitkä elokuva kirjan pohjalta, joten kannattaa seurailla senkin osalta!

- Saara Leutola