Olen lukenut Jean M. Untinen-Auelin Maan lapset -kirjasarjan ensimmäisen osan Luolakarhun klaani. Siinä Ayla-niminen Cro-Magnonin ihmisten tyttö elää…

Kysytty

Olen lukenut Jean M. Untinen-Auelin Maan lapset -kirjasarjan ensimmäisen osan Luolakarhun klaani. Siinä Ayla-niminen Cro-Magnonin ihmisten tyttö elää Neandertalinihminen klaanissa, kunnes klaanin uusi johtaja ajaa hänet kirjan lopusta pois klaanista. Ayla joutuu jättämään klaaniin pienen poikansa, jonka nimeä en nyt satu muistamaan. Nyt minua mietityttää, että saako Ayla enää koskaan kirjasarjan muissa osissa tavata poikaansa tai saako hän edes mitään tietoa, että mitä tälle tulee tapahtumaan Aylan lähdön jälkeen? Jos saa, niin miten hän saa tietää siitä ja mitä tälle tapahtuu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aylan poika Durc ei esiinny sarjassa enää ensimmäisen osan jälkeen, vaikka hän Aylan ajatuksissa toki onkin. Mammutin metsästäjät -kirjassa Ayla pohtii myös mahdollisuutta lähteä etsimään poikaansa, mutta hylkää ajatuksen, koska uskoo, että olisi epäreilua irrottaa poika klaanista, jonka parissa hän on kasvanut. Ayla ei myöskään tiedä, missä klaani nykyään asuu.

Vuonna 2002 antamassaan haastattelussa Jean M. Untinen-Auel paljasti jo ennen sarjan viimeisen osan ilmestymistä, etteivät Ayla ja Durc lukijoiden toivomuksesta huolimatta tule enää koskaan tapaamaan.

Untinen-Auelin haastattelu:
https://bookpage.com/interviews/8132-jean-auel#.V6LQM3rUWd5
Tietoa Durcista Wikia-sivustolla: http://earthschildren.wikia.com/wiki/Durc