Olen lainannut Kuopion kirjastosta kirjan Eetu ja Iitu ja kertomattomat tarinat. Kirja kehittää lapsen kerronta taitoja. Haluan lainata samantapaisia kirjoja,…

Kysytty

Hei. Olen lainannut Kuopion kirjastosta kirjan
Eetu ja Iitu ja kertomattomat tarinat.
Kirja kehittää lapsen kerronta taitoja.
Haluan lainata samantapaisia kirjoja, mutta en hakukoneella löydä. Onko antaa tietoa muista samanlaisista kirjoista

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lapsen kerrontataitoa tukemaan on kehitetty sadutusmenetelmä.  Ainakin nämä meillä saatavana olevat kirjat liittyvät saduttamiseen:

  • Malander, Eeva-Leena: Ipana-impro : opas osallistavaan satuimprovisaatioon
  • Kotka, Riika: Tarinat tunteiden tulkkina : toiminnallisia ideoita satujen ja draaman maailmasta
  • Nuotio, Eppu: Maami Mustikka : satuja ja satutehtäviä
  • Nuotio, Eppu:. Karhu-kaverit : tarinoita ja tehtäviä
  • Kantele, Sylvi: Aapponen : haastava aapinen
  • Hakamo, Maija-Leena: Puhekuplia : lapsen puheen ja kielellisen tietoisuuden kehittäminen
  • Orvasto, Ritva-Liisa: Seitsemän minuuttia sadulle
  • Rikkola, Leena: Rosvojuttuja : riimejä, arvoituksia, loruja, tarinoita.
  • Karvonen, Pirkko: Lukuleikkitaikoja