Otsikko
Olen lainannut joskus nidekokoelmasta "Kun herra Pöpperöisestä tuli onnellinen" Hugo Lundahl kirjoittama. Voi olla että kyseinen ihminen on kirjoittanut…

Kysytty

Olen lainannut joskus nidekokoelmasta "Kun herra Pöpperöisestä tuli onnellinen" Hugo Lundahl kirjoittama. Voi olla että kyseinen ihminen on kirjoittanut muutakin, mutta miten saan sen selville? Ja löytyykö kyseistä juttua vielä teiltä Turun kaupunginkirjastosta? Haen tietoa, koska Hugo on isoäitini isä ja haluaisin tietää mitä kaikkea Hugo on kirjoittanut. Olisi kiva lukea kaikki, mitä löytyy. Hugo on kirjoittanut näytelmiä ja kuunnelmia. Hugo vaihtoi nimensä Soivaaraksi jossain vaiheessa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjastosta ei löydy Hugo Lundahlin eikä Hugo Soivaaran teoksia. Suomen kansallisbibliografian mukaan on olemassa seuraava teos: Soivaara, Hugo E.: Kun herra Töperöstä tuli onnellinen : yksinäytöksinen iloittelu (Helsinki : Tammi, 1945) ja se kuuluu sarjaan Tammen näytelmiä, osa 10. Muita teoksia ei löydy Hugo Soivaaran nimellä eikä Hugo Lundahlin nimellä.
Tätä näytelmää voi kuitenkin kaukolainata, sitä on saatavana ainakin Tampereen ja Oulun kaupunginkirjastoissa. Kaukolainaus on maksullista, lisätietoja löydät kirjaston kotisivulta hakemistosta kohdasta kaukopalvelu http://www.turku.fi/kirjasto/

5 ääntä

Kommentit

Olen Sirpa Lundahl.Hugo Lundahl oli vaarini veli.