Olen kuunnellut hiljattain YLE Areenassa suosittua kuunnelmasarjaa "Armi Aavikko - siinä välissä olin elossa". Oikeastikin Danny & Armi oli hyvin suosittu…

Kysytty

Olen kuunnellut hiljattain YLE Areenassa suosittua kuunnelmasarjaa "Armi Aavikko - siinä välissä olin elossa". Oikeastikin Danny & Armi oli hyvin suosittu lauluduo, ei pelkästään Suomessa vaan myös ulkomailla. Ainakin Laosissa toimineita suomalaisia rauhanturvaajia viihdyttivät kiitettävästi. Esiintyivätkö he Myyrmäessä sijaitsevassa Ravintola Topparissa koskaan? Tai muussa baarissa Myyrmäessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Dannyn ja Armin vanhoja keikkakalentereita on hieman hankalaa löytää. Niitä ei löydy elämäkerroista tms. Musiikkiarkistossakaan tätä tietoa ei ollut saatavilla. Tieto saattaisi löytyä keikkamainoksena esim. vanhoista Helsingin sanomista tai Vantaan sanomat -sanomalehdestä 70- ja 80-luvuilta. Vanhoja lehtiä voi tutkia mikrofilmiltä Helsingin kaupunginkirjaston pääkirjastossa, https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Pasilan_kirjasto/Jutt… sekä Kansalliskirjastossa, https://www.kansalliskirjasto.fi/fi/kokoelmat/kansalliskokoelman-sanoma…

Pääset myös tutkimaan vanhoja Helsingin Sanomia Helmet-kirjastojen tietokoneilta.

1 ääntä

Kommentit

Minun tiedossani ei kyllä ole, että Kansallisarkisto olisi digitoinut mitään sanomalehtiä. Kansalliskirjasto sen sijaan on digitoinut niitä sitäkin enemmän; Dannyn ja Armin uran aikaisia vantaalaisia paikallislehtiä kylläkään ei valitettavasti toistaiseksi.

https://digi.kansalliskirjasto.fi/serial-publications