Olen kopioinut Arin kustantaman kisjan "Maailman onnellisimmat ihmiset". Onko Kustantajalla sitä vastaan, jos laitan sen jakoon? Se löytyy osoitteesta plus…

Kysytty

Hei, Olen kopioinut Arin kustantaman kisjan "Maailman onnellisimmat ihmiset". Onko Kustantajalla sitä vastaan, jos laitan sen jakoon? Jos kustantaja haluaa, niin poistan sen sieltä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysy kirjastonhoitajalta -palvelu ei voi tällaista lupaa myöntää. Jos kirjan tekijän kuolemasta ei ole yli 70 vuotta, sen julkinen levittäminen ilman tekijän tai kustantajan lupaa on tekijänoikeusrikkomus. Kirjan suomennoksen kustantanut Stelk näyttää tarjoavan kirjaa maksutta. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kenellä tahansa olisi oikeus kirjaa maksutta jakaa. Suosittelen ottamaan yhteyttä tuon linkin takaa löytyvään sähköpostiosoitteeseen ja sopimaan asiasta Stelk Suomen kanssa.

Heikki Poroila