Otsikko
Olen koittanut etsiä monilla keinoilla Suomen markan muuntotaulukkoa jossa näkyisi esim. vuonna 1943 1 000 000 mk maksaneen hinta nykyrahassa tai vaikka 1995…

Kysytty

Olen koittanut etsiä monilla keinoilla Suomen markan muuntotaulukkoa jossa näkyisi esim. vuonna 1943 1 000 000 mk maksaneen hinta nykyrahassa tai vaikka 1995 markoissa. Mulla on se jossain kirjassa kotonakin mutta kun ei löydy.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Samaa asiaa on tiedusteltu Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa aiemminkin. Vanhat vastaukset saat näkyviin palvelun arkistosta http://www.kirjastot.fi/fi-fi/tietopalvelu/arkisto.aspx hakusanalla rahanarvo.

Suomen Pankin rahamuseon sivuilta löytyy rahanarvolaskuri, jonka avulla voi selvittää kuinka paljon tietyn vuoden rahasumma olisi nykyrahassa sekä vertailla eri aikakausina myytyjen hyödykkeiden hintoja keskenään. Laskuri löytyy osoitteesta http://www.rahamuseo.fi/multi_laskuri.html

Kirjastossa rahanarvoa käsitteleviä kirjoja löytyy luokasta 36.2 ja rahan historiaa ja numismatiikkaa luokasta 90.52.