Olen kiinnostunut vanhoista c-kaseteista. Mistä löytäisi kattavan luettelon esim. jouluisista c-kaseteista lähinnä 70-80 luvuilta?

Kysytty

Olen kiinnostunut vanhoista c-kaseteista. Mistä löytäisi kattavan luettelon esim. jouluisista c-kaseteista lähinnä 70-80 luvuilta?

Vastaus

Vastattu

Suomen kansallisdiskografia VIOLA sisältää tiedot useimmista meillä julkaistuista äänitteistä. Hakusanoilla joulu ja kasetti tulee yhteisellä haulla noin 1000 osumaa, haulla joululaulut ja kasetti yli 600, joista kaikki eivät välttämättä ole päällekkäisiä. Näitä osumia voi lajitellä iän, tekijän ja julkaisun nimen mukaan. Kun lajittelee vanhimmat ensin, pääsee selaamaan haluttujen vuosikymmenten tuotantoa.

Vuonna 1992 julkaistiin Tuomas Piiroisen kokoama Joulun lauluperinne, joka kattaa varsin hyvin kysyjän kaipaamat vuosikymmenet. Tämän hakemiston löytää ainakin HelMet-kirjastosta.

Heikki Poroila