Olen kiinnostunut mosaiikkitaiteesta ja yrittänyt etsiä aihetta koskevaa kirjallisuutta turhaan. Mosaiikkitaiteilioista Paul Siggins(englantilainen)…

Kysytty

Olen kiinnostunut mosaiikkitaiteesta ja yrittänyt etsiä aihetta koskevaa kirjallisuutta turhaan. Mosaiikkitaiteilioista Paul Siggins(englantilainen) kiinnostaisi. Erityisesti kiinnostaa mosaiikin tekotavat ja tekniikat. YKL- kirjastokannasta löysin 76.3 luokasta tätä käsittelevää ainesta mutta en yhtään varsinaista teosta tai sen tekijää. Onko suomen kirjastoissa missään tätä käsittelevää kirjallisuutta ja olisiko sitä mahdollista saada Vammalaan kaukolainalla. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mosaiikkitaiteesta löytyy jonkin verran kirjallisuutta Tampereelta ja muista Piki-kirjastoista (16 kirjastoa Pirkanmaalla). Esim. Paul Sigginsin teos The Mosaic Sourcebook on Tampereen kaupunginkirjastossa ja sen voi pyytää kaukolainaksi Vammalaan. Tampereen ja muiden Piki-kirjastojen kokoelmia voi katsoa osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi:8000/ vasemman reunan HAKU-painikkeen takaa. Asiasanalla mosaiikit saa 40 viitettä. Niitä kannattaa tietenkin tutkia tarkemmin, teokset ovat hyvin eritasoisia. Kaukolainaksi voi pyytää teoksia, joita ei ole omassa kotikirjastossa. Vammalan (ja muidenkin) kirjastojen kokoelmia voi tutkia osoitteesta http://www.kirjastot.fi/
Vammalasta löysin asiasanalla mosaiikit 12 teosta.