Olen ihastunut Netflixistä löytyvään sarjaan "Meteor Garden" ja sieltä löytyy nyt ensimmäinen kausi. Tutkittuani sarjan taustaa löysin tietoa, että se perustuu…

Kysytty

Hei!

Olen ihastunut Netflixistä löytyvään sarjaan "Meteor Garden" ja sieltä löytyy nyt ensimmäinen kausi. Tutkittuani sarjan taustaa löysin tietoa, että se perustuu Manga-sarjaan ja siitä on useita eri tv-sarja -versioita.

Nyt haluaisin tavalla tai toisella tietää tarinan jatkosta, vaikka ei suomeksi löytyisikään. Englanniksi tai ruotsiksi. Eli mistä mä löydän sen mangasarjan tai mistä löydän sen jatko-osan muuten?

Muita nimiä tuolle sarjalle on Boys over flowers, ja jollen nyt ihan sekoita asioita niin tämä sivustokin liittyy siihen https://myanimelist.net/news/38083926 ja Wikipedian sivustot https://en.m.wikipedia.org/wiki/Meteor_Garden

Toinen sarja on Good Morning Call ja ois kiva siitäkin löytää se koko tarina, jos on kirjana julkaistu.

Mistä löydän tämäntyyppisiä sarjoja joko kirjana tai julkaistuna esim DVD:nä ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Meteor Garden on kiinalainen tv-sarja, joka perustuu Yoko Kamion kirjoittamaan mangasarjaan Boys Over Flowers. Tuota mangasarjaa löytyy  kymmenen osaaTampereen kirjaston alueelta englanniksi (ei ole suomennettu). Voit katsoa tästä linkistä

Voit kysyä sitä kaukolainaksi Vaasan kaupunginkirjastosta tällä lomakkeella https://kirjasto.vaasa.fi/kaukolainat?refId=aCMNTK&culture=fi tai kysymällä kirjastosta.

Sitä voi myös ostaa Amazon-verkkokaupan kautta.

Netflixin vuoden 2018 50-osainen sarja Meteor Garden on v. 2001 ja 2002 ilmestyneen taiwanilaisen samannimisen tv-sarjan (kaksi kautta) uusi versio. Tällä hetkellä ei ole tiedossa, saako Netflixin julkaisu jatkoa.

On myös olemassa korealainen tv-sarja Boys Over Flowers (2009).  Sitä voi katsoa Rakuten Viki –palvelusta netissä englanninkielisin tekstein.

Good Morning Callista Netflix on tehnyt kaksi kautta, 2016 ja 2017. Se perustuu Yue Takasukan luomaan samannimiseen mangasarjaan. Sitäkin voi tilata Amazonista, kirjastoista ei löydy.