Otsikko
Olen etsinyt vanhaa lastenlorua. Äitini luki sitä minulle 1956 jälkeen. Synnyin tuolloin eli muutama vuosi sen jälkeen. En ole mistään löytänyt tätä ja se meni…

Kysytty

Olen etsinyt vanhaa lastenlorua. Äitini luki sitä minulle 1956 jälkeen. Synnyin tuolloin eli muutama vuosi sen jälkeen. En ole mistään löytänyt tätä ja se meni näin:
"Kahvi on jo valmista, vain kahvileipä puuttuu.
Soita sitä leipurilta, mutten vieraat suuttuu."

Enempää en muista. Olisi hienoa löytää kenen kynästä tämä on lähtöisin.

Vastaus

Vastattu

Kollegan kotoa löytyi 50-luvun kirja, josta kyseinen loru löytyy. Kirjan nimi on kaiketi Haloo, haloo. Muuten kirjassa on vain suppeat tiedot, lorun alkuperäinen tekijä on kaiketi C. Groos. Finnasta löytyvät vain niukat tiedot, mutta kirja on luultavasti tämä, https://finna.fi/Record/jykdok.1067469?sid=2960247891

Puhelimen muotoinen kirja