Olen etsinyt Sakari Topeliuksen runoa Linnunrata. Se oli ehkä koulun 5-7 luokan lukukirjassa. Siinä ei ollut tämä versio ”Nyt lamppu sammutettiin, yö on kirkas…

Kysytty

Hei,
Olen etsinyt Sakari Topeliuksen runoa Linnunrata. Se oli ehkä koulun 5-7 luokan lukukirjassa. Siinä ei ollut tämä versio ”Nyt lamppu sammutettiin, yö on kirkas, hiljainen,”, vaan ”Jo lamppu sammui, yö on kirkas, syvän seesteinen ja mieleen nousee ??????? Nyt parvi muistojen”

Vastaus

Vastattu

Runo löytyy kyseisessä muodossa teoksista:

Topelius; Zachris: Siivet enkelin: Valikoima runoja, toim. Tuula korolainen, Riitta Tulusto, Otava 1995  ISBN 95111384405

Laurinen, Inkeri: Viides lukukirjani, WSOY 1956