Olen etsinyt Queen-yhtyeen elämänkertaa ja olen törmännyt kirjaan Queen: As it began, tosin vain englanniksi. Löytyisikö tätä kirjaa suomeksi tai onko mitään…

Kysytty

Olen etsinyt Queen-yhtyeen elämänkertaa ja olen törmännyt kirjaan Queen: As it began, tosin vain englanniksi. Löytyisikö tätä kirjaa suomeksi tai onko mitään muuta aiheesta kertovaa kirjaa saatavilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mainitsemaasi elämäkertaa ei löydy suomeksi, mutta Queen-yhtyeestä löytyy suomeksi tietoja ainakin seuraavista teoksista, joita on saatavissa tai varattavissa pääkaupunkiseudun kirjastoissa:

Akkanen, Riku-Matti Queen : yhtyeen julkisuuskuvan muodostuminen angloamerikkalaisessa rocklehdistössä vuosina 1973-1992
Julktiedot Tampere : Pop-lehti, 2005 Kirjoittaja on tutkinut brittiläisen Queen-yhtyeen vaiheita rock-lehdistön kirjoittelun valossa. Liitteenä on melko perusteellinen diskografia.

Tekijä Porkka, Reijo (kuv.)
Teos Korkealta ja kovaa : rokkikuvia 70-luvulta / Reijo Porkka ; tekstit: Tommi Liuhala
Julktiedot Helsinki : Tammi, 2007 (Jyväskylä : Gummerus Kirjapaino)
Huomautus Reijo Porkan mustavalkoisten valokuvien varaan rakennettu Suomen 1970-luvun populaarimusiikkikonserttien ja musiikkitapahtumien kuvahistoriikki. Mukana on sekä kotimaisia että ulkomaisia artisteja. Liuhalan lyhyet tekstit tarjoavat artisteihin liittyvää historiallista taustatietoa.