Otsikko
Olen etsinyt epätoivoisesti tietoja kansakoulunopettajista, jotka ovat toimineet Lemillä 1900-1945 välisenä aikana. Onko olemassa esim. joku matrikkeli, josta…

Kysytty

Olen etsinyt epätoivoisesti tietoja kansakoulunopettajista, jotka ovat toimineet Lemillä 1900-1945 välisenä aikana. Onko olemassa esim. joku matrikkeli, josta tiedon voisi löytää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuodesta 1916 alkaen on julkaistu Suomen kansakoulukalenteria, jossa on aakkosellinen luettelo Suomen kansakoulunopettajista. Hämeenlinnan kaupunginkirjastosta löytyy kyseistä kalenteria ainakin joiltakin vuosilta. Anu Talkan kirjoittama Lemin historiateos julkaistaan joulukuussa. Kirjassa käsitellään laajasti myös Lemin kouluoloja.