Olen etsimässä seuraavaa nuottia: B. Dvarionas - T. Sernas: Violin Koncertino C-duuri. Onko kenellläkään tietoa mistä tämä löytyisi?

Kysytty

Hei, olen etsimässä seuraavaa nuottia: B. Dvarionas - T. Sernas: Violin Koncertino C-duuri. Onko kenellläkään tietoa mistä tämä löytyisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hakuteosten mukaan liettualainen Balys Dvarionas näyttäisi säveltäneen yhden viulukonserton (1948), jonka sävellaji on h-molli. Concertinoa viululle C-duurissa en kyennyt löytämään. Liettuan musiikin tiedotuskeskuksen sivuilla (http://mic.lt/en/database/classical/composers/dvarionas/) olevassa Dvarionasin teosluettelossa on mainittu yksi Concertino (1972), mutta se on sävelletty jousiorkesterille eikä mitään sävellajeja ole mainittu.

Tadas Sérnas lienee tässä tapauksessa sovittaja, mutta mikä teos on kyseessä ja millainen sovitus (esimerkiksi viululle ja pianolle), jää näillä tiedoilla avoimeksi. Mutta ainakaan Sibelius-Akatemian kirjastossa ei ole mitään hakuehtoihin osuvaa Dvarionasin nuottia. Jos etsitystä teoksesta löytyy lisätietoja, voidaan tuon teoslistauksen perusteella mahdollisesti yrittää uudelleen. Saattaa kuitenkin olla, että nuotti täytyy yrittää saada suoraan Liettuasta.

Heikki Poroila