Olen ala-asteella, ehkä noin vuonna '91-'92, lukenut tieteiskuvakirjaa, jonka nimeä en millään keksi. Kuvituskuvat olivat pääosassa, koko aukeaman kokoisia…

Kysytty

Hei.

Olen ala-asteella, ehkä noin vuonna '91-'92, lukenut tieteiskuvakirjaa, jonka nimeä en millään keksi.

Kuvituskuvat olivat pääosassa, koko aukeaman kokoisia. kuvat olivat jopa hieman dystopisia. Sivuja kirja oli ehkä noin 48-60. Kuvitustekstit olivat sivuosassa.

Yksi kuva on jäänyt eniten mieleen, nainen makaa rauhallisesti selällään ja hänellä on päässä laite jolla siirrettiin tietoa aivoihin.

En ole varma oli kirja englanniksi vai suomeksi tekstitetty.

Jos edes jotain ajatuksia olisi heittää, olisin kiitollinen

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on varmaankin Steven Caldwellin kirja Avaruuden vartijat (Kirjayhtymä, 1981). Samaan sarjaan kuuluu kolme muutakin kirjaa: Avaruuden muukalaisia, Näkymätön planeetta ja Tähtien sankarit.