Otsikko
Olen aktiivinen kirjaston käyttäjä ja löydän itselleni sopivaa kirjallisuutta ja musiikkia. Lähikirjastomme Töölössä on remontissa, joten sinne en voi mennä…

Kysytty

Olen aktiivinen kirjaston käyttäjä ja löydän itselleni sopivaa kirjallisuutta ja musiikkia. Lähikirjastomme Töölössä on remontissa, joten sinne en voi mennä lasten hyllyjä penkomaan.
Mutta kun pitäisi keksiä, mitä 8 v pojille olisi tarjolla, en löydä minkäänlaisia suosituksia. Vauvoista leikki-ikäisiin alle kouluiän on kirjoitettu runsaasti suosituksia, mutta sitten ne loppuvat - kuin hyllyn loppupää olisi osunut eteen. Mitähän suosittelisitte 8-9 -vuotiaille pojille, vaikka 5-10 kirjaa olisi kiva.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston HelMet sivulla on kirjastolaisten laatimia lukudiplomeja koululaisille,joista voisi saada hyviä vinkkejä. Kirjasta löytyy tiedot ja sijainnit Helmet kirjastoissa, kun napauttaa kirjan kuvaa.

http://kirjasto.vantaa.fi/lukudiplomi/index.php?dipl=1

Lukukeskus julkaisee myös lapsille suunnattuja kijallisuusaiheisia lehtiä Vinski sekä Lukufiilis. Lehdet ovat luettavissa kirjastoista ja ensi vuoden alusta vapaana katsottavina verkossa.