Otsikko
Olen äidinkielen ja kirjallisuuden lehtori. Haluaisin käyttää opetuksessani Pentti Haanpään Äiti ja poika -novellia ja tarvitsisin siihen lähdetiedot. Minulla…

Kysytty

Olen äidinkielen ja kirjallisuuden lehtori. Haluaisin käyttää opetuksessani Pentti Haanpään Äiti ja poika -novellia ja tarvitsisin siihen lähdetiedot. Minulla on siis novelli, mutta en tiedä, missä teoksessa se on julkaistu ja milloin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pentti Haanpään novelli Äiti ja poika löytyy teoksesta Maantietä pitkin, joka on ensimmäisen kerran julkaistu vuonna 1925. Kustantaja oli tuolloin WSOY. Tätä alkuperäistä vuoden 1925 teosta saa vielä lainattua joistakin Helsingin kirjastoista. Teoksesta on otettu uusia painoksia sen jälkeen.