Olen 25-vuotias ja olen aika pitkälti kahlannut läpi Stephen Kingin ja H.P. Lovecraftin tuotannot ja haluaisin löytää uusia kauhukirjailijoita, joiden…

Kysytty

Olen 25-vuotias ja olen aika pitkälti kahlannut läpi Stephen Kingin ja H.P. Lovecraftin tuotannot ja haluaisin löytää uusia kauhukirjailijoita, joiden tuotantoon voisi perehtyä. Onko esimerkiksi suomalaisia kauhukirjailijoita tai cthulhu mytologiasta kertovia suomalaisia kirjailijoita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Cthulhu-tarinoita löytyy ainakin seuraavista teoksista:

Kirotun kirjan vartija: suomalaisia Cthulhu-tarinoita (toim. Nummelin, Juri)

Keskiyön Mato Ikaalisissa: Portin parhaita tieteisnovelleja (toim. Nikkonen, Raimo)

Shoredanin kellot (toim. Sadelehto, Markku)

Kultainen naamio: suomalaiset kauhukirjoittajat Lovecraftilaisissa tunnelmissa (toim. Hurtta, Boris)

Muita Cthulhu-vinkkejä löytyy Kirjasammosta: http://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/cthulhu

Suomalaista kauhukirjaillisuutta:

Hautala, Marko: Kuiskaava tyttö

Jääskeläinen, Pasi Ilmari: Sielut kulkevat sateessa

Nummelin, Juri: Haamu: kertomus Hollywoodista

Morre, Hanna: Tuonen tahto

Katajala, Jussi: Korpin silmät näkevät ja muita yöpuolen tarinoita

Vänskä, Mia: Saattaja

Peura, Aleksi: 189

Valkoiset varpaat: kauhutarinoita (toim. Fager, Anders, Grönroos, Satu & Hautala, Marko)

Koskinen, Juha-Pekka: Paholaisen vasara

Hurtta, Boris: Noidan nahka

Sinisalo, Johanna: Lasisilmä

Kauhukirjallisuusvinkkejä löytyy myös Kirjasammosta:

http://www.kirjasampo.fi/fi/genre/kauhukirjallisuus