:) Oisin kiinnostunu rummutuksesta,ja kotona voisin joillakin ohjelmilla soittaakin virtuaalisia rumpuja, mutta en tiedä teoriasta paljon mitään. Olisiko…

Kysytty

Moi :) Oisin kiinnostunu rummutuksesta,ja kotona voisin joillakin ohjelmilla soittaakin virtuaalisia rumpuja, mutta en tiedä teoriasta paljon mitään. Olisiko rummuista ja/tai perkussioneista jotain hyvää kirjaa, nettisivua tai jotain muuta juttua(joka ei maksa)? Ja ei välttämättä mitään sellaista joka kertoo rumpujen historiasta tai kapuloiden koostumuksesta etc. pääasiassa... kyl te ymmärrätte :D

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet haulla rummut löytyivät tämmöiset teokset.

Kauko Paksula, Juha Alanko: Rummut : Rumpalin käsikirja
- Runsaasti kuvitettu populaarimusiikissa käytettävien rumpujen käsikirja. Kirjassa on paljon käytännöllistä tietoa rumpujen historiasta, rakenteesta, huollosta ja käyttöön ottamisesta. Erikseen on osasto rummuston valinnasta, jossa on tarjolla kotimaisten rumpaleiden esimerkkejä.
Paul Balmer:Drum-kit manual : how to buy, maintain and improve your drum-kit
- Rumpusetin hankinta, hoito ja virittely
sekä
Kimmo Hermonen: Bändisoitto
Bändisoiton alkeisopas, opettaa soittamisen alkeet kitarasta rumpuihin. Musiikinteoriaa, perusteita, harjoituksia ja ohjeita. Lopussa kitaraotetaulukot ja piano-otetaulukot.

Youtubissa näyttäisi olevan ilmaisia opastusvideoita. (Tasosta en niin osaa sanoa)
https://www.youtube.com/watch?v=MzROKRTobpA

HelMetistä löytyy myös muusikon työkalupakki.
(kirjastot ja palvelut - > työskentele ja viihdy -> muusikon työkalupakki)
http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Tyoskentele_ja_viihdy/…

-