Nyt tulee todella niukasti vihjeitä...Eli etsin kirjaa, joka minulla oli lapsena, siis 80-luvulla. Kyseessä on isohko (olisko ollut A4-kokoinen tai jopa hiukan…

Kysytty

Nyt tulee todella niukasti vihjeitä...Eli etsin kirjaa, joka minulla oli lapsena, siis 80-luvulla. Kyseessä on isohko (olisko ollut A4-kokoinen tai jopa hiukan isompi ja varmaan joku sentin -puoltoista paksuinen) kovakantinen satu/seikkailukirja, jossa oli paljon tekstiä ja tarinaa (yksi tarina, monta lukua), mutta myös todella hienoja ja värikkäitä isoja kuvia. Erityisesti ne hienot kuvat on jääneetkin mieleen. Itse tarinassa oli ainakin eläinhahmoja (krokotiili tms.) ja merirosvojakin kai...eli ainakin osa tarinasta tapahtuu merellä, koska muistan kuvan, jossa oli juuri joku partasuinen heppu (merirosvo?) laivan kannella.

Niin ja oranssia oli aika paljon kirjan kansissa (pohjaväri)...

Ja kyseessä ei ole Peter Pan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan kyseessä Eduard Uspenskin kirja Alas taikavirtaa, Otava, toinen painos v. 1980. Kolmas painos on ilmestynyt 2005.

Kirjan kuvittaja on Viktor Tsizikov.

Sama kirjailijan hahmoja on myös krokotiili Gena.