Nuorena tuli luettua kirja joka on aina välillä käynyt mielessä ja miettinyt, että tahtoisi lukea sen uudestaan. Vaan kun ei muista nimeä, mielikuva joka voi…

Kysytty

Nuorena tuli luettua kirja joka on aina välillä käynyt mielessä ja miettinyt, että tahtoisi lukea sen uudestaan. Vaan kun ei muista nimeä, mielikuva joka voi olla täysin väärä olis Taikuri tai jotain sinne päin. Muistaakseni mies on taikuri, jonka esityksistä on alkanut jäädä parhaat päivät jo taakse ja löytää vatsastapuhujan käsinuken ja alkaa esiintymään sen kanssa opittuaan ensin taidon. Pikkuhiljaa mies alkaa sekoamaan henkisesti nukesta ja nukke saa miehestä täyden vallan henkisesti ja alkaa määrittelemään miehen tekemistä kohtalokkain seurauksin

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilmeisesti muistat kirjan nimen aivan oikein. William Goldmanin romaani Taikuri vaikuttaisi nimittäin sopivan näihin tuntomerkkeihin. Teos julkaistiin Otavan kustantamana vuonna 1977. Helmet-kirjastoista löytyy vielä pari lainattavaa kappaletta.

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au1333898e-f914-4320-8e4b-a…