"Neiti Kesäheinä" on tullut Suomessa tunnetuksi Leinon runosta ja etenkin sen laulusovituksesta. Mutta olen kuullut huhuja, että sama neiti on esiintynyt jo…

Kysytty

"Neiti Kesäheinä" on tullut Suomessa tunnetuksi Leinon runosta ja etenkin sen laulusovituksesta. Mutta olen kuullut huhuja, että sama neiti on esiintynyt jo Juhani Ahon jossain novellissa. Onko kenelläkään tietoja tästä asiasta?

Vastaus

Vastattu

Emme ole onnistuneet löytämään mainintaa neiti Kesäheinästä Juhani Ahon novelleista. Voi siis olla, että nimeä ei esiinny Ahon novelleissa tai lastuissa. Pidemme kuitenkin asian mielessä, ja olemme yhteyksissä jos törmäämme nimeen Ahon tai jonkun muun aikakauden kirjailijan tuotannossa.

Kirjasammosta voit muuten tehdä hakuja myös henkilöhahmon nimen perusteella:
https://www.kirjasampo.fi/fi

2 ääntä

Kommentit

"Kirjasammosta voit muuten tehdä hakuja myös henkilöhahmon nimen perusteella"
KIITOS neuvosta! Kokeilin myös paikkakunnan nimellä, mielenkiintoista...