Otsikko
Näkeekö mistään tiettyjen katujen kuntoa? Liikun pyörätuolilla enkä näinä lumisina / liukkaina / sohjoisina aikoina pääse kotoani oikein minnekään. Jos…

Kysytty

Näkeekö mistään tiettyjen katujen kuntoa? Liikun pyörätuolilla enkä näinä lumisina / liukkaina / sohjoisina aikoina pääse kotoani oikein minnekään. Jos tietäisin paikkoja missä jalkakäytävät ovat edes suht aurattuja, suuntaisin tietenkin sinne. Kunhan pääsisi ULOS!

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti tällaista sivustoa ei ole käytettävissä. Osassa kaupunkia kunnossapidosta vastaa kiinteistönomistaja osassa Helsingin kaupunki.
Talvihoitoon liittyviä vastuita jaetaan kaupungin ja kiinteistöjen välillä eri tavalla esikaupunkialueilla ja kantakaupungissa. Kantakaupungissa yksinkertaistetusti kaupunki vastaa ajoradoista ja kiinteistöt jalkakäytävistä.
Esikaupunkialueella kaupunki huolehtii myös jalkakäytävien talvihoidosta. Tätä kutsutaan kokonaisvastuuhoidoksi. Kokonaisvastuun alueilla kiinteistöjen tehtävänä on edelleen tonttien sisäänajokohtien avaaminen aurauksen jälkeen. Lisäksi kiinteistöt huolehtivat liukkaudentorjunnasta, jos sulamisvesiä on valunut kadulle.
https://www.hel.fi/helsinki/fi/kartat-ja-liikenne/kadut-ja-liikennesuunnittelu/katujen-kunnossapito/vastuujaot/

Kysymyksen Helsingin kaupungille voi esittää sivulla https://www.hel.fi/helsinki/fi/kaupunki-ja-hallinto/osallistu-ja-vaikuta/palaute
Valitettavasti palautekäsittely on ruuhkautunut.