27.2.2008

Näin jonkun aikaa sitten (ehkä pari vuotta) ohjelman geishoista. Ohjelmassa esiintyi entinen geisha, nykyinen geishojen opettaja, joka on kirjoittanut geishoista myös kirjan. Kirjaa on tuskin suomennettu, mutta lukisin sen mielelläni englanniksi.

28.2.2008
28.2.2008

Olisikohan kyseessä Mineko Iwasaki, jonka haastatteluun myös Goldenin Geishan muistelmat perustui? Hänen kirjaansa Geisha of Gion löytyy englanniksi HelMet-kirjastoista. Häneltä löytyy myös ruotsiksi Den sanna historien, mutta ei ikävä kyllä suomeksi mitään.

Muita geishoja käsittelevää kirjallisuutta voi etsiä hakusanalla "geisat". Pääkaupunkiseudun kirjastojen aineistohaku löytyy osoitteesta www.helmet.fi