Mun pitäisi tehdä nopeasti esitys IFRS:n ja FAS:n keskeisistä eroista. En osaa kuitenkaan hakea oikeilla hakusanoilla sellaista teosta. Mulla ei ole aikaa…

Kysytty

Mun pitäisi tehdä nopeasti esitys IFRS:n ja FAS:n keskeisistä eroista. En osaa kuitenkaan hakea oikeilla hakusanoilla sellaista teosta. Mulla ei ole aikaa tehdä yhteenvetoa laajan kirjallisuuden perusteella.

IFRS-normisto (international financial reporting standards) on laaja tilinpäätösinformaatiota säätelevä säännöstä. FAS on taas tämä kotimainen versio siitä. Näiden keskeiset erot lyhyesti vertailtuna.

Osaatteko auttaa aineiston löytämisessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yliopistokirjastojen yhteistietokanta Lindan kautta löytyy hakusanoilla IFRS and FAS muutamia aiheeseen liittyviä teoksia. Yksi niistä on myös sähköisesti luettavissa. Se on Joonas Pekkisen pro gradu –työ Vaihto-omaisuuden tarkastamiseen liittyvä tilintarkastusriski FAS versus IFRS. Yhdessä luvussa käsitellään FAS:n ja IFRS:n eroja. Työn lähdeluettelosta saattaa olla myös hyötyä. Opinnäytetyön sähköinen versio löytyy täältä:

http://tutkielmat.uta.fi/pdf/gradu04648.pdf

Aiheesta löytyy pari muutakin opinnäytetyötä:
- IFRS- ja FAS-tilinpäätöskäytäntöjen erot ja vaikutus kovenantteihin / Toivonen Pekka (Turun kauppakorkeakoulu, 2011)
- Laskentanormiston muutos FAS:sta IFRS:ään: tilinpäätöspäivän jälkeiset tapahtumat ti-lintarkastajan näkökulmasta / Salminen Minna (Jyväskylän yliopisto, 2007)

Linda-tietokanta on vapaasti käytettävissä ja se löytyy täältä:

http://linda.linneanet.fi/F/?func=find-b-0&con_lng=fin&local_base=fin01