Mulla meni eräpäivä eilen mun kirjasta ja uusin nyt nopeasti lainani kuukauden päähän eikä HelMetin kirjastomaksuissa ainakaan näy mitään maksettavaa.

Kysytty

Hei, mulla meni eräpäivä eilen mun kirjasta ja uusin nyt nopeasti lainani kuukauden päähän eikä HelMetin kirjastomaksuissa ainakaan näy mitään maksettavaa. Säästyinkö siis myöhästymismaksulta?

Olen 17, tänä vuonna täyttänyt, ja kirja oli joku nuorten runokirja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alle 18-vuotiaan lainoista ei mene myöhästymismaksua. Myöhästymismaksua kertyy vain aikuisen kortille lainatusta aikuisten aineistosta, ei siis lasten- ja nuorten aineistosta.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Lainaajat_ja_ma…