Muistelen ainakin 25 vuoden takaista ellen vanhempaakin kyselyä lehdissä. Muistaakseni oli kaksi naisennimeä alla ja paikkakunta ehkä läntisen Etelä-Suomen…

Kysytty

Muistelen ainakin 25 vuoden takaista ellen vanhempaakin kyselyä lehdissä. Muistaakseni oli kaksi naisennimeä alla ja paikkakunta ehkä läntisen Etelä-Suomen suunnalla?
He keräilivät synnytyskertomuksia johonkin kirjaan jota olivat tekemässä. Lupasivat ottaa yhteyttä, kun tulee valmista. Tästä saattoi olla lehdistössä jokin väliaikatietokin?
Aikaa on kulunut, mitään ei näkynyt eikä kuulunut. Otin osaa heidän kyselyynsä. Kuolikohan sauhuun vai mitä lienee sattunut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kirja olla jo 34 vuotta sitten ilmestynyt Vain nainen sen tietää: suomalainen synnytys (Marjukka Kulmanen, Kati Lintonen, Raija-Liisa Rantanen, 1986)? Helsingin Sanomien kirja-arvion (17.4.1986) mukaan tässä kirjassa on 22 naisen synnytyskertomukset  ja lisäksi otteita 130 muun äidin kertomuksista.

Kirjan saa lainaan muutamista Piki-kirjastoista:

https://piki.verkkokirjasto.fi/web/arena/search?p_p_id=searchResult_WAR…

Kirja voisi olla myös tämä: Minun synnytykseni : 21 koskettavaa synnytystarinaa : Vauva-lehden kirjoituskilpailun satoa. Tämä kirja ilmestyi vuonna 1998. Myös sen saa lainaan Piki-kirjastosta:

https://piki.verkkokirjasto.fi/web/arena/search?p_p_id=searchResult_WAR…