Muistan lukeneeni paralympiahiihtäjästä kuka hiihti (olisiko ollut 10 km) reitin nopeammin kuin olympialaisten saman matkan voittaja. Tämä tapahtui…

Kysytty

Muistan lukeneeni paralympiahiihtäjästä kuka hiihti (olisiko ollut 10 km) reitin nopeammin kuin olympialaisten saman matkan voittaja. Tämä tapahtui muistaakseni 2000-luvun puolella. Muistako täysin väärin vai onko tämä oikeasti tapahtunut

Vastaus

Vastattu

Tällaisesta hiihtäjästä ei löytynyt tietoja. Yleisurheilussa kuitenkin algerialainen Abdellatif Baka voitti Rion paralympialaisissa T13-luokan 1 500 metriä ajalla, joilla muutamaa viikko aikaisemmin olisi voitettu kultaa Rion olympialaisissa https://yle.fi/urheilu/3-9165263