Muistan lapsena lukeneeni kirjan, jossa päähenkilö (lapsi) ihmettelee aikuisten kiireistä maailmanmenoa. Kirjassa jokainen yrittää olla entistä tehokkaampi,…

Kysytty

Muistan lapsena lukeneeni kirjan, jossa päähenkilö (lapsi) ihmettelee aikuisten kiireistä maailmanmenoa. Kirjassa jokainen yrittää olla entistä tehokkaampi, jotta aikaa säästyisi ja saisi mahdollisimman paljon tehtyä lyhyessä ajassa. Sen sijaan, että kiirehtiminen auttaisi, kaikki ovat koko ajan niin kiireisiä etteivät ehdi tekemään mitään, edes leikkimään tämän lapsen kanssa. En tiedä muistanko tätä enää edes oikein, mutta tällainen muisto kirjasta jäi vaikken muistakaan mikä kirja oli kyseessä. Pystyisikö näillä tiedoilla selvittämään mikä kirja oli kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä

TEKIJÄ    Ende, Michael, kirjoittaja
TEOS    Momo : merkillinen tarina harmaista herroista ja tytöstä, joka antoi ihmisille takaisin ajan / Michael Ende ; [suom. Marikki Makkonen]
PAINOS    3. painos - 5. painos 2000
Julkaisutiedot    Porvoo ; Helsinki ; Juva : WSOY, 1989