Otsikko
Muistan lapsena katselleeni jotain ohjelmaa tontuista. Hämärästi muistelen että tontuilla olisi ollut punaiset lakit ja siniset takit, näistä en aivan varma…

Kysytty

Hei!
Muistan lapsena katselleeni jotain ohjelmaa tontuista. Hämärästi muistelen että tontuilla olisi ollut punaiset lakit ja siniset takit, näistä en aivan varma tosin ole. Sarjassa puhuttiin suomea.

Muistan jonkin jakson, jossa metsästäjä ampui joko kettua tai peuraa, mutta eläin pääsi pakoon metsästäjältä. Tontut löysivät tämän loukkaantuneen eläimen ja auttoivat sen luokseen jossa paransivat tämän.
Muistan jakson aika verisenä lastenohjelmaksi.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Tontut niminen piirrossarja, jota Yle näytti 90-luvun lopussa. Sarjassa seikkaili lääkäritonttu Taavi, joka auttoi metsän eläimiä ja liikkui Viuhu-ketun selässä. Taavi-tontulla oli juurikin asunaan sininen takki ja punainen tonttulakki. Sarja oli espanjalais-kanadalainen ja perustui Wil Huygenin kirjoittamiin kirjoihin 'Suuri tonttukirja' ja 'Tonttujen kutsu'.