Muistan, kun päiväkodissa laulettiin laulua "Ruoho huojuu tuulessa". Muistan myös, että laulussa lauletaan myös säkeistöjen välissä jotain "uiuivakooba…

Kysytty

Muistan, kun päiväkodissa laulettiin laulua "Ruoho huojuu tuulessa". Muistan myös, että laulussa lauletaan myös säkeistöjen välissä jotain "uiuivakooba uiuivakooba". Mitä tuo oikein tarkoittaa? Muistelen, että päiväkodissa olisi sanottu, että se olisi jonkinlainen käärme.

Vastaus

Vastattu

Eeva-Leena Sariolan Ruoho huojuu tuulessa -laulussa lauletaan tosiaan alku- ja välisoittona Uii, ui-wa-ko-ba. Sen tarkemmin ei selitetä, onko tekstillä jokin merkitys. Laulu löytyy monista lastenlaulukirjoista, mm. kirjasta Leikkilaulujen juhlakirja.