Muistan joskus lukeneeni Rosa Liksomin novellikokoelmasta novellin, jossa kaksi munkkia saapuu Reykjavikiin. Kävin läpi kirjastossani olevat Liksomin kokoelmat…

Kysytty

Muistan joskus lukeneeni Rosa Liksomin novellikokoelmasta novellin, jossa kaksi munkkia saapuu Reykjavikiin. Kävin läpi kirjastossani olevat Liksomin kokoelmat mutta en löytänyt tällaista tarinaa. Onko sellainen olemassa?

Vastaus

Vastattu

Tyhjän tien paratiisit -kokoelman "Ulkomaat"-osiossa on sanoin "Baari on suorakaiteenmuotoinen" alkava novelli kahdesta munkista vierailulla matalassa kaupungissa, jossa voi nähdä Atlantin aallot (s. 67-68). Olisikohan tämä kenties etsitty tarina?