Otsikko
Muistaakseni männävuosina puhuttiin että ensimmäistä lastaan odottavat/pienten lasten vanhemmat suhtautuvat kierrätykseen tai ilmastonsuojeluun koko väestöä…

Kysytty

Muistaakseni männävuosina puhuttiin että ensimmäistä lastaan odottavat/pienten lasten vanhemmat suhtautuvat kierrätykseen tai ilmastonsuojeluun koko väestöä innokkaimmin.

Mistäköhän lähde on peräisin, ja pitääkö edelleen paikkaansa?

T.sitrasta, tutkimuskirjallisuudesta ja vaikka mistä koettanut etsiä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ei ole yllättävää, että pienten lasten vanhemmat tai ensimmäistä lastaan odottavat ovat huolissaan tulevaisuuden uhkatekijöistä. Ilmastonsuojelu tai ihmisen aiheuttaman ilmastonmuutoksen hidastaminen ja toisaalta luonnonvarojen säästäminen kierrättämällä kiinnostavat heitä syystäkin.

Mediassa on siteerattu viime vuosina useita erilaisia tutkimuksia ja barometrejä jotka tavalla tai toisella koskevat tätä aihepiiriä. Onkin vaikeaa näillä lähtötiedoilla löytää tarkasti kyseistä lähdettä.

Sitran julkaisuja voi tutkia verkkosivuilta https://www.sitra.fi/julkaisut/ Sivun ylänurkan hakutoiminnosta voi olla apua. Sitran tutkimukset liittyvät paljolti kestävään tulevaisuuteen.

Vuonna 2019 Sitra selvitti, että alle 30-vuotiaat ovat erityisen aktiivisia ympäristöystävällisten ratkaisujen käyttöönottamisessa. https://www.sitra.fi/uutiset/suomalaiset-pitavat-kestavia-elamantapoja-…