Muiden ihmisten rasistiset puheet vaivaavat. Käyn uimassa ja samaan aikaan siellä käy vanhempaa väkeä, joiden n-sanat ja maahanmuuttajien jatkuva haukkuminen…

Kysytty

Muiden ihmisten rasistiset puheet vaivaavat. Käyn uimassa ja samaan aikaan siellä käy vanhempaa väkeä, joiden n-sanat ja maahanmuuttajien jatkuva haukkuminen ottaa korviin. Pitääkö jutut jättää omaan arvoonsa? Itse koen huonoa omaatuntoa ja jonkinlaista "osallisuutta" kun en uskalla sanoa mitään, enkä tiedä mitä sanoisinkaan. Puheet ovat niin väärin ja saavat mielen matalaksi.

Vastaus

Vastattu

Tuntemattomien puheisiin puuttuminen vaatii rohkeutta. Auttaisivatkohan nämä Unicefin laatimat ohjeet sinua?

Lisää luettavaa antirasistisesta toiminnasta ja rasismiin puuttumisesta löydät täältä.