Moro! Mainilan laukaukset, mistä ne (väittämän mukaan) ammuttiin, siis paikkakunta, kylä tms. Etsin vastausta joka on tarkempi kuin "Suomen puolelta"

Kysytty

Moro!
Mainilan laukaukset, mistä ne (väittämän mukaan) ammuttiin,
siis paikkakunta, kylä tms.
Etsin vastausta joka on tarkempi kuin "Suomen puolelta"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Talvisodan pikkujättiläinen kirjan mukaan suomalaiset tähystäjät totesivat 26.11.1939 klo 15:n aikaan useita räjähdyksiä rajan toisella puolella inkeriläisessä Mainilan kylässä Kannaksella.
Talvisodan pikkujättiläinen, toimittaneet Jari Leskinen ja Antti Jutilainen (WSOY 1999)

Kartan mukaan Mainila sijaitsi Rajajoen varrella ja oli yksi Valkeasaaren kylistä http://fi.wikipedia.org/wiki/Valkeasaari

Apu-lehdessä on ollut 30.11.2009 artikkeli Tästä se alkoi ,mikä käsitteli talvisodan alkua Kannaksella. Kirjoituksen mukaan kylä sijaitsee Siestarjoen rannalla, mutta kylän nykyinen nimi ei artikkelista selvinnyt.

0 ääntä

Kommentit

Kysyjä kysyi mistä ne laukaukset ammuttiin, ei mihin ne osuivat. Eli taas vastattiin eri asiaan kuin kysyttiin.