Montako Bonanzasta (tv-sarjast) kertovaa kirjaa aikoinaan ilmestyi ja montako niistä suomennettiin? Onko missään kunnan/kaupungin kirjastossa englannin…

Kysytty

Montako Bonanzasta (tv-sarjast) kertovaa kirjaa aikoinaan ilmestyi ja montako niistä suomennettiin?

Onko missään kunnan/kaupungin kirjastossa englannin kielistä Bonanza kirjaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Bonanza-romaanit:

Lähde:
NUMMELIN, Juri:
Kuudestilaukeavat : amerikkalaisia länkkäripokkareita suomeksi / Juri Nummelin. - Helsinki : BTJ Kirjastopalvelu, 2004. - ISBN 951-692-568-5

s. 86: Thopsonin ja Coxin Bonanzat ovat ainoat aikuisille tarkoitetut TV-sarjaan perustuvat kirjat; muut ovat nuorten kirjoja

Cox, William R.:
• Bonanza : mustaa hopeaa / William R. Cox ; [suomentanut Juhani Pietiläinen]. - [Hämeenlinna] : Karisto, 1968. - 232 s. ; 19 cm. - (Bonanza). ISBN 951-23-0120-2 (nid.)

Frazee, Steve:
• Bonanza : Hoss ja puuma : kertomus tunnetusta televisiosarjasta / Steve Frazee ; suom. Jorma Paavilainen ; kuv. Jason Studios. - Hämeenlinna : Karisto, 1969. - 139 s. : kuv. - (TV-romaanit). - ISBN 951-23-0355-8 (sid.)

PARKER, Teddy:
• Bonanza : väärinpeluri / Teddy Parker ; [suom. Maj Kolkka]. - [Hämeenlinna] : Karisto, 1975. - 127 s. : kuv. - Alkuteos: Einer spielt falsch!.- ISBN 951-23-0909-2
• Bonanza : laukauksia Ponderosassa / Teddy Parker ; [suomentanut Rauni Kanerva] ; [kuvittanut Werner Kulle]. - [Hämeenlinna] : Karisto, 1976.- Alkuteos: Schüsse auf Ponderosa ISBN 951-23-0825-8
• Bonanza : matkalla seikkailuun : kertomus tunnetusta televisiosarjasta / Teddy Parker ; [suom. Johanna Lahtinen] ; [kuv. Werner Külle]. - Hämeenlinna : Karisto, 1972. - 116, [1] s. : kuv. - (TV-romaanit). Alkuteos: Bonanza : Ritt ins Abenteuer. ISBN 951-23-0654-9

THOMPSON, Thomas
• Bonanza : mies, jolla oli rohkeutta / Thomas Thompson ; suom. Terttu Elo. - Hämeenlinna : Karisto, 1967. - 217 s. ; 21 cm.

WHITTINGTON, Harry
• Bonanza : petoksen poluilla : kertomus tunnetusta televisiosarjasta / Harry Whittington ; suom. Jorma Paavilainen ; kuv. Walter Rieck. - Hämeenlinna : 1971

Näiltä kirjailijoilta ei löytynyt englanninkielisiä teoksia kirjastojen tietokannoista (tarkastettu Frank ja Linda-tietokannat).

Interneissä sivulla http://en.wikipedia.org/wiki/Bonanza on tietoa TV-sarjasta ja linkkejä fanisivuille, joilta löytyy mm. sarjan ihailijoiden itse kirjoittamia Bonanza-tarinoita (ks. esim. http://bonanzaworld.net/fiction/bonanza/index.php).