Otsikko
Montako arabiankielistä kirjaa teillä on? Onko teillä tietoa kuinka monta lainausta niillä on ollut?

Kysytty

Montako arabiankielistä kirjaa teillä on?
Onko teillä tietoa kuinka monta lainausta niillä on ollut?

Vastaus

Vastattu

Arabiankielisiä kirjoja näyttäisi olevan Helmet-kirjastojen kokoelmissa yli 2000 nimekettä. Yhdestä nimekkeestä taas on lähes aina useita eri kappaleita. Näin ollen arabiankielisiä kirjoja on useita tuhansia.

Alkuvuonna 2020 arabia oli Helmet-kirjastojen kahdeksanneksi lainatuin kieli. Sitä lainatumpia kieliä olivat (tässä järjestyksessä) suomi, englanti, ruotsi, venäjä, ranska, espanja ja saksa.