Moikka! Teen äidinkielessä ns. "lopputyönä" esitelmää kirjailijasta Antti Tuuri ja hänen teoksestaan Pohjanmaa. Esitelmä pitäisi palauttaa huhtikuun…

Kysytty

Moikka! Teen äidinkielessä ns. "lopputyönä" esitelmää kirjailijasta Antti Tuuri ja hänen teoksestaan Pohjanmaa. Esitelmä pitäisi palauttaa huhtikuun viimeisellä viikolla ja olen aika pulassa! En meinaa löytää tietoja Antti Tuurin elämästä, vaikka kuinka etsin.

Pitäisi myös löytää tietoa hänen kirjailijakuvastaan, että mitä teoksia hänellä on ja millaisia ne hänen teoksensa yleensä ovat yms.

Olisiko antaa jotakin linkkejä? Wikipediaa emme saa käyttää lähteenä.

Vastaus

Vastattu

Hei!
Kannattaa tutustua ensin hakuteoksiin, joissa esitellään suomalaisia (nyky)kirjailijoita. Tässä  linkki Pekka Tarkan kirjan Suomalaisia nykykirjailijoita tietoihin. Antti Tuurin teokset saat myös Keski-kirjastojen verkkokirjastosta (www.keskikirjastot.fi). Kirjoita hakukenttää Antti Tuuri ja rajaa tekijät Antti Tuuri. Teosten nimestä pääset teostietoihin. Tutustu asiasanoihin, niistä saat jo käsityksen millaisia sisältöjä Antti Tuurin kirjoittamissa kirjoissa on. Tässä linkki Tuurin Pohjanmaan teostietoihin. Jos tulet tekemään esitelmää kirjastoon, voit kysyä lähteitä ja neuvoa meiltä kirjastosta.

Google Scholarin avulla voi etsiä tieteellisiä julkaisuja. Suuren osan julkaisuista voi lukea verkosta. Artikkelit ovat tutkimuksia ja monet niistä ovat melko työläitä luettavia. Tein haun sanoilla Antti Tuuri Pohjanmaa. Voit muokata hakua vaikka pelkkään Antti Tuuriin.

0 ääntä

Kommentit

"Wikipediaa emme saa käyttää lähteenä." Kyllä kai Wiki-artikkelin lopussa olevaa lähdeluetteloa saa hyödyntää?