Etsin jotain kattavaa artikkelia tai alkuperäistä tutkimusta, joka on vuonna 2009 tehty Sussexin yliopistossa, josta käy ilmi lukemisen vaikutukset…

Kysytty

Moikka!

Etsin jotain kattavaa artikkelia tai alkuperäistä tutkimusta, joka on vuonna 2009 tehty Sussexin yliopistossa, josta käy ilmi lukemisen vaikutukset stressin vähenemiseen. Itse en pikaisella googlettamisella sitä löytänyt.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on tutkimuskokonaisuus nimeltä Galaxy Stress Research, joka tehtiin Mindlab International Sussexissa. Tekijäksi on ilmoitettu Mindlabin johtaja Dr. David Lewis.

Tutkimusta ei sellaisenaan näyttäisi olevan vapaasti saatavilla verkossa. Kannattaa kääntyä yliopistokirjastojen puoleen, heidän tietokannoistaan voi olla hyötyä.

Tutkimusta on myös kritisoitu sen metodien ja pienen otannan vuoksi.