Mitenköhän kaukaa sukunimeä Tiussa löytyy ja alkuperä. Kiitos etukäteen vastauksista.

Kysytty

Mitenköhän kaukaa sukunimeä Tiussa löytyy ja alkuperä. Kiitos etukäteen vastauksista.

Vastaus

Vastattu

Pirjo Mikkosen ja Sirkka Paikkalan Sukunimet -kirjan mukaan sukunimi Tiussa sijoittuu pääosin Saimaan seudulle. Tämän enempää nimestä ei valitettavasti löytynyt tietoa.