Miten voin tilata kotipalvelusta kirjoja sähköpostitse?

13.5.2008

Miten voin tilata kotipalvelusta kirjoja sähköpostitse?

14.5.2008
14.5.2008

Kotipalvelun yhteystiedot löytyvät internetistä HelMet-verkkokirjaston www.helmet.fi etusivulla olevan linkin kautta. Linkki on etusivun alaosassa keskellä, keltaisella pohjalla otsake HelMet-kirjastot, sen alla Helsinki. Tätä kohtaa klikkaamalla avautuu Helsingin kaupunginkirjaston varsinainen kotisivu. Sivun vasemmassa reunassa ylhäällä on otsake Aukioloajat ja yhteystiedot. Tästä klikkaamalla avautuu aakkosellinen luettelo kirjaston toimipisteistä, kotipalvelu on mukana listassa. Kunkin toimipisteen yhteystiedot on esitetty sivulla, joukossa myös kotipalvelun puhelinnumero sekä sähköpostiosoite, joka on kotipalvelu@hel.fi. Varsinaisella kotipalvelun sivulla kerrotaan, että kotipalveluun voi jättää tilauksia myös sähköpostitse. Se tapahtuu siis aivan normaalisti oman sähköpostin kautta. Tunnusluvun eli pin-koodin, joka tarvitaan omien tietojen (esim. mitä teoksia omalla kortilla on lainassa ja milloin ne erääntyvät) katseluun ja varausten tekoon HelMet-tietokannassa, voi saada käyttöönsä ottamalla yhteyttä kotipalveluun.